طراحی مدار الکترونیکی آنلاین چگونه انجام میشود؟

طراحی مدار الکترونیکی آنلاین چگونه انجام می شود ؟

همه لوازم برقی که در اطرافمان میبینیم دارای بردهای الکترونیکی هستند و برد یک قطعه بسیار مهم و ضروری در هر وسیله برقی و الکترونیکی می باشد. بردهای الکترونیکی از مدار الکترونیکی تشکیل می شوند که مدارها نیز خود از قطعات الکترونیکی مانند خازن و مقاومت و غیر تشکیل می شوند. در ادامه این مقاله شما را با نحوه طراحی مدار الکترونیکی به صورت آنلاین و مزیت های آن نسبت به سایر روش های طراحی مدار آشنا خواهیم کرد.

طراحی مدار الکترونیکی آنلاین چیست؟

شما می توانید طراحی مدار الکترونیکی را به کمک نرم افزارهای موجود انجام دهید که نیاز هستند آن ها را نصب و راه اندازی کنید و در صورت نیاز کرک و یا بروز رسانی کنید اما طراحی آنلاین این امکان را به شما می دهد تا به صورت آنلاین اقدام به طراحی مدار الکترونیکی کنید.در طراحی مدار الکترونیکی به صورت آنلاین برنامه در یک ابر رایانه که ممکن است در هر کجای دنیا باشد قرار دارد و شما از طریق اینترنت به آن ابر رایانه متصل می شوید و طراحی را در برنامه ابر رایانه انجام داده و نتیجه را در سیستم خود مشاهده می کنید.

مزیت طراحی مدار الکترونیکی به صورت آنلاین

  • به صورتی است که شما به طور آنلاین مدار خود را در یک ابر رایانه دیگر که ممکن است در هر جا دنیا باشد طراحی می کنید و اطلاعات آن ذخیره می شود و شما می توانید از هر مکان و هر دستگاهی به این اطلاعات و مدار طراحی شده خودتان دسترسی پیدا کنید و اگر کامپیوتر شخصی شما آسیب ببیند و اطلاعات از روی آن پاک شود نیز جای نگرانی نیست زیرا این اطلاعات در یک ابر رایانه ذخیره شده است.
  • طراحی مدار با استفاده از نرم افزار باعث می شد تا شما به نصب برنامه بروز رسانی و کرک کردن آن نیاز داشته باشید که این مسائل در طراحی مدار الکترونیکی به صورت آنلاین از بین رفته و این سایت ها خودشان برنامه را بروز می کنند.
  • به دلیل استفاده گسترده از این نرم افزارها ابزارها و کتابخانه های گسترده ای نیز در این سایت ها و برنامه هایش موجود است که می تواند به شما در طراحی مدار بسیار کمک کند.
  • شما می توانید از هر دستگاهی که دارید و با استفاده از یک مرورگر خوب به این برنامه ها دسترسی داشته باشید و طراحی مدار را انجام دهید.

معرفی سایت طراحی مدار الکترونیکی آنلاین

سایت ها و سرویس هایی هستند که این طراحی آنلاین را در اختیار شما قرار می دهند که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

  • سرویس Circuit
  • سرویس EasyEDA
  • سرویس PartSim
  • سرویس Circuit Diagram

سرویس Circuit

سرویس Circuit  یکی از شناخته شده ترین سرویس های موجود در زمینه طراحی مدار آنلاین می باشد که دارای شماتیک های طراحی شده مدار می باشد که میتواند به شما را در طراحی مدار کمک کند و همچنین شبیه سازی مدار آنالوگ و دیجیتال دارد مکه می توانند در چند ثانیه مدار شما را شبیه سازی کنند.

سرویس EasyEDA

یکی از نرم افزارهای آنلاین در حوزه طراحی مدار الکترونیکی سرویس EasyEDA می باشد که با توجه به محیطی که دارد شما می توانید به راحتی و با استفاده از ابزارها و کتابخانه های آماده ای که دارد مدار خود را طراحی کنید

سرویس PartSim

سرویس PartSim نیز یکی دیگر از پلتفرم های طراحی مدار آنلاین یم باشد که دارای کارکرد بسیار راحت و ساده می باشد که دارای موتور شبیه سازی SPICE و همینطور یک نمایشگر شکل موج گرافیکی دارد.این سرویس با ابزارهای رایگانی که در اختیار شما قرار می دهد کار طراحی را برای شما بسیار راحت و آسان می کند.

سرویس Circuit Diagram

نیز یک سرویس خود برای طراحی مدار آنلاین است که می تواند به شما در طراحی مدار کمک کند و همچنین شما می توانید بعد از طراحی مدار خود می توانید خروجی مدارها را بگیرید و آن را به اشتراک بگذارید و یا اینکه در اکانت خود در سایت ذخیره کنید.

کلام پایانی

این سرویس راهکارهای هستند که می تواند در طراحی راحت تر یک مدار به شما کمک کنند و شما نیز به نصب برنامه و یا داشتن سیستم های قدرتمند برای انجام محاسبات و ذخیره سازی این مدارها نیاز ندارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *