بهترین نرم افزار طراحی برد کدام است؟

بهترین نرم افزار طراحی برد کدام است ؟

نرم افزار طراحی برد مدار چاپی کدام هستند؟ با پیشرفت دنیا و الکترونیکی شدن همه چیز در اطرافمان اهمیت قطعات الکترونیکی بیش از قبل احساس می شود زیرا در صورت نبود این قطعات، لوازم برقی اطرافمان نیز دیگر کاربردی نخواهند داشت که یکی از این قطعات برد مدار چاپی می باشد. برد مدار چاپی در بیشتر دستگاه های الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد و می توان گفت که یکی از مهمترین قسمت های دستگاه های الکترونیکی نیز محسوب می شود به همین علت نیز طراحی برد مدار چاپی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که طراحی و ساخت این برد ها معمولا توسط شرکت ها صورت می گیرد.برای طراحی بردهای مدار چاپی می توان از نرم افزار هایی استفاده کرد که در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت.

بهترین نرم افزار طراحی برد مدار چاپی

نرم افزارهایی توسط شرکت های بزرگ در سراسر جهان ساخته می شود که می تواند به شما در طراحی شماتیک برد کمک کند که در ادامه به معرفی برخی از پرکاربردترین آنها اشاره خواهیم کرد.

Allegro Cadence
نرم افزار آلتیوم دیزاینر
نرم افزار پروتئوس
نرم افزار ایگل
نرم افزار PADS

نرم افزار Allegro Cadence

Allegro Cadence یک نرم افزار طراحی برد کم حجم و پر قدرت برای طراحی شماتیک فیبر مدار چاپی مي باشد که دارای کتابخانه ای با حجم بالایی از قطعات الکترونیکی می باشد. از مزیت های این نرم افزار می توان به سرعت بالا و مسير کشی مناسب و هوشمند، امکان نمايش برد مدار چاپی طراحی شده به صورت 3 بعدی می باشد که باعث می شود تا این نرم افزار به عنوان یکی از پرکاربردترین نرم افزارهای طراحی برد مدار چاپی باشد.

نرم افزار آلتیوم دیزاینر

یکی از بهترین نرم افزارهای طراحی شماتیک مدارهای الکترونیکی برای بردهای مدار چاپی نرم افزار آلتیوم دیزاینر می باشد. این نرم افزار توسط شرکتی با همین نام ساخته شده است که این امکان را به شما می دهد تا بتوانید بردهای مدار چاپی چند لایه را در محیط دو بعدی و سه بعدی طراحی کنید. این نرم افزار می تواند به شما کمک کند تا در کمترین زمان ممکن بهترین و کاملترین شماتیک از یک مدار الکترونیکی را طراحی کنید زیرا دارای ابزارهایی می باشد که این امکان را به شما می دهد تا یک برد مدار چاپی بی نقص را در کمترین زمان ممکن طراحی کنید.

نرم افزار پروتئوس

یکی دیگر از نرم افزار طراحی برد که می تواند در طراحی شماتیک مدارهای الکترونیکی بردهای مدار چاپی به شما کمک کند نرم افزار پروتئوس می باشد.شما می توانید با توجه به امکاناتی که این نرم افزار دارد به راحتی سیم کشی مدار را انجام دهید و یا اینکه حالت کمکی را فعال کنید تا به شما در سیم کشی کمک کند. این نرم افزار در قسمت کتابخانه خود بیشتر از 50 هزار قطعه الکترونیکی دارد که شما می توانید از آنها در طراحی شماتیک مدار استفاده کنید و یا اینکه در صورت نیاز می توانید قطعات مورد نیاز خود را طراحی کنید.

ایگل نرم افزار طراحی برد

نرم افزار ایگل نیز یکی دیگر از نرم افزارهایی است که می تواند به شما در طراحی شماتیک بردهای مدار چاپی کمک کند.شما می توانید این نرم افزار را در ویندوز، لینوکس و مکینتاش نصب و استفاده کنید. نرم افزار ایگل EAGLE یا به صورت رایگان و یا بسیار کم هزینه می باشد و در ایران و کشور های خارج از ایران مورد استفاده قرار می گیرد و به همین علت نیز در صورت یادگیری و استفاده ، در ایران و خارج از آن قابل استفاده می باشد.این نرم افزار به شما این امکان را می دهد تا مانند یک مدار چاپی واقعی چند لایه از لایه های مختلف برای طراحی شماتیک بردهای مدار چاپی استفاده کنید .

نرم افزار PADS

نرم افزار PADS در سال 1986 معرفی و طی 30 سال پیشرفت های چشمگیری داشت و با ابزارهایی که دارد می تواند به شما کمک کند فیبر مدار چاپی مدارات معمولی و دیجیتال فرکانس بالا، در ابعاد و اندازه های مختلف را به راحتی طراحی کنید.شما می توانید در این نرم افزار طراحی برد ،مدار خود را با انجام سه اصل طراحی و پیاده سازی کنید که این اصل ها عبارت اند از طراحی سند شماتیک، طراحی سند PCB و شبیه سازی مدارات در سند شماتیک/تحلیل سند PCB که برای هر کدام از این مراحل قسمتی در نرم افزار وجود دارد که می توان از این قسمت ها مدار را به صورت درست طراحی کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *